Mam do zrobienia 2 zadania z fizyki

z.1
Państwo Kowalscy uzyskują z baterii słonecznej umieszczonej w ogrodzie prąd elektryczny o natężeniu 2 A przy napięciu 17 V. Ile co najmniej takich baterii należałoby zainstalować, aby uzyskać prąd elektryczny o mocy 2,5 kW? Zapisz obliczenia. Uwzględnij w swoich zapisach jednostki fizycznych

Wykorzystaj jeden wzór z podanych :
P=U×I , W=P×t

z.2
Bezpiecznik prądu elektrycznego dostosowany jest do maksymalnego natężenia 16 A. Czy ten bezpiecznik wytrzyma obciążenie, gdy równocześnie pracować będzie pralka o mocy 2200 W i czajnik elektryczny o mocy 1710 W (U=230 V). Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:04:42+01:00
Ad1:
I - natężenie prądu = 2[A]
U - napięcie = 17[V]
P - moc [W] = 2.5[kW] = 2500[W]

P = U * I
2500W = 2A* 17Vx (x - ilośc baterii - szukana)
2500/2 = 17Vx
1250 = 17x
1250/17 = x
x = 73.52

Minimum należałoby użyć 74 baterii, aby zapewnić moc równą 2500W.

Ad2:
Imax = 16[A]
Pp - moc pralki 2300[W]
Pcz - moc czajnika 1710[W]
U - 230[V]

Moc urządzeń, które jednocześnie pobierają prąd to:
P = Pp + Pcz
P = 2300 + 1710
P = 4010 [W]

Podstawiając pod pod poniższy wzór sprawdzimy, wartośc pobieranego prądu
P = U * I
I = P/U
I = 4010/230
I = 17.43[A]

Niestety I > Imax (17.43 > 16), więc bezpiecznik nie powinien wytrzymać takiego natężenia prądu.
1 4 1
2009-11-11T20:09:52+01:00
Zad 1
P - moc baterii słonecznej = UI
U = 17V
I = 2A
P = UI = 2 razy 17 = 34W
2,5 kW = 2500W
2500 W / 37W = 73,5
trzeba zainstalować co najmniej 74 ogniwa
zad 2
Pc - moc czajnika = 1710W
Pp - moc pralki = 2200W
P - moc całkowita odbiorów = 1750 + 2200 = 3950W
P = UI
I = P/U
U = 230V
I = 3950/230 = 17,2 A - taki prąd popłynie w obwodzie a bezpiecznik ma 16 A - nie wytrzyma takiego natężenia prądu