Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:05:27+01:00
1,8% : 12 = 0.15%

0.15%x = 30 zł
0,0015 x = 30 zł /:0,0015
x = 20.000zł

odp: Pan Krzysztof złożył w banku 20 tysiecy złotych.
1 5 1
2009-11-11T20:07:11+01:00
1,8%x odsetki za rok
30zł - 0,15%x - odsetki za miesiąc

0,15%x= 30zł
0,0015x = 30zł
x= 30zł/0,0015
x= 20000

2 3 2
2009-11-11T22:18:44+01:00

Ile pieniędzy złożył w banku pan Krzysztof, jeżeli oprocentowanie roczne wynosiło 1,8%, a po miesiącu bank dopisał mu odsetki w wysokości 30 zł?
d=kpt/100
30=(k*1,8*1/12 ):100
3000=k*0,15
k=3000:0,15
k=20000