Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:01:53+01:00
2009-11-11T20:02:42+01:00
2*r = 10 cm,
c = 2*pi * r = 2*r * pi =10*pi cm
c = 10*3,14 cm = 31,4 cm.
c - obwód koła
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T20:04:16+01:00
Średnica = 10 cm
Promień to połowa średnicy więc promień r = 10:2 = 5 cm
Obwód koła liczymy ze wzoru Ob = 2πr, zatem mamy, że
Ob = 2 * π * 5 = 10π cm ≈10 * 3,14 cm = 31,4 cm
lub
Obwód koła liczymy ze wzoru 2πr, gdzie r - promień, natomiast 2r to średnica koła i z treści zadania mamy że 2r = 10 cm , więc
Ob = 2πr = (2r)*π = 10π cm ≈ 10 * 3,14 cm = 31,4 cm
4 5 4