Może ktoś mi pomóc poprawić błędy i interpunkcje .


W domu pewnego nieuka Krzysztofa po środku olbrzymiej półki stały rzędem przeróżne słowniki. Kiedy wokół zrobił się harmider z hukiem spadła stamtąd księga będąca własnością siostry chłopca Róży, ach jaki powstał wtedy kłopot. Pomieszały się tysiące słówek, a więc podkówka –skuwka,łuczywo z włóknem się pomieszało z kurą –skóra,stróż siadł nad strugą i coś tam struże, czułki przy czółnie tur przy wtórze.
Gdy wyrazy harcowały po pokoju ,wpadł tam na raz Krzyś a to ci heca krzyknął ,
Spojrzał spode łba na panujący nie porządek .
Chwile pomyślał i zabrał się do roboty ,a było jej co nie miara nie wiedział leń jak po kolei ułożyć słowo ,więc hart pies kłócił się z hartem ducha , jarzyna  walczyła z jeżyną leśną .
Wtedy zrozumiał nasz przyjaciel , że nie wystarczy tylko uczyć się na klasówki i kartkówki .
Za pan brat należy być z ortografią, na co dzień


Dzięki.

3

Odpowiedzi

2009-11-11T20:06:30+01:00
Gdy wyrazy harcowały po pokoju ,wpadł tam na raz Krzyś, a to ci heca krzyknął ,

- prze a- przecinek


jarzyna  walczyła z jeżyną leśną .
zamiast tego lepiej tak :

jarzyna natomiast z jeżyną walczyła.



Za pan brat należy być z ortografią, na co dzień.

było bez kropki na końcu !





Tak to chyba dobrze :D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:07:06+01:00
W domu pewnego nieuka - Krzysztofa, po środku olbrzymiej półki, stały rzędem przeróżne słowniki. Kiedy wokół zrobił się harmider, z hukiem spadła stamtąd księga, będąca własnością siostry chłopca - Róży. Ach jaki powstał wtedy kłopot! Pomieszały się tysiące słówek, a więc podkówka –skuwka,łuczywo z włóknem się pomieszało z kurą –skóra,stróż siadł nad strugą i coś tam struże, czułki przy czółnie tur przy wtórze.
Gdy wyrazy harcowały po pokoju ,wpadł tam na raz Krzyś. -''a to ci heca ''! - krzyknął.
Spojrzał spode łba na panujący nieporządek .
Chwile pomyślał i zabrał się do roboty ,a było jej co nie miara. Nie wiedział leń, jak po kolei ułożyć słowo ,więc hart pies kłócił się z hartem ducha , jarzyna  walczyła z jeżyną leśną .
Wtedy zrozumiał nasz przyjaciel , że nie wystarczy tylko uczyć się na klasówki i kartkówki .
Za pan brat należy być z ortografią na co dzień!
1 5 1
2009-11-11T20:15:26+01:00
W domu pewnego nieuka Krzysztofa, po środku olbrzymiej półki stały rzędem przeróżne słowniki. Kiedy wokół zrobił się harmider z hukiem spadła stamtąd księga, będąca własnością siostry chłopca Róży, ach jaki powstał wtedy kłopot. Pomieszały się tysiące słówek, a więc podkówka –skuwka,łuczywo z włóknem się pomieszało z kurą –skóra,stróż siadł nad strugą i coś tam struże, czułki przy czółnie tur przy wtórze.
Gdy wyrazy harcowały po pokoju ,wpadł tam na raz Krzyś, a to ci heca krzyknął ,
Spojrzał spode łba na panujący nie porządek .
Chwile pomyślał i zabrał się do roboty ,a było jej co nie miara, nie wiedział leń jak po kolei ułożyć słowo ,więc hart pies kłócił się z hartem ducha , jarzyna  walczyła z jeżyną leśną .
Wtedy zrozumiał nasz przyjaciel , że nie wystarczy tylko uczyć się na klasówki i kartkówki .
Za pan brat należy być z ortografią, na co dzień
1 5 1