Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T20:07:41+01:00
Sześciokąt foremny można podzielić na sześć trójkąt równobocznych, których wierzchołki są środkiem tego sześciokąta, zatem każdy z kątów wewnętrznych tych trójkątów wynosi 60 stopni, zatem suma miar katów wewnętrznych sześciokąta wynosi 12 * 60 stopni = 720 stopni.
8 5 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:12:10+01:00
Przekątne sześciokąta tworzą 6 trójkątów równobocznych
(że są one równoboczne wiemy stąd, że 360°÷6=60°)
kąt sześciokąta foremnego wynosi 2×60° czyli 120°
sześciokąt ma oczywiście 6 kątów
stąd
6×120°=720°
15 4 15