Odpowiedzi

2009-11-11T20:25:12+01:00
X-cena biletu mamy ,y-cena biletu jacka ,100%-30%=70% ,y=0,7x a x+y=340zł teraz podstaw i masz:x+0,7x=340→1,7x=340zł czyli x=200zł odpbilet mamy kosztował 200zł-pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:33:21+01:00
X - cena bilet jacka
y-cena bilety mamy

układ równanie: x+y=340
y-30%y=x
Rozwiązujemy układ równań metodą podstawiania najlepiej za x do pierwszgo równania i liczymy
(y-30%)+y=340
70%y+y=340
170%y=340
y=200
Odp cena biletu mamy wynosi 200zł
2009-11-11T20:35:48+01:00
X cena biletu normolnego
x+0,7x=340
1,7x=340 /1,7
x=200
Bilet mamy kosztował 200zł