A)Do szkolnego Klubu sportowego Tecza nalezy 36 chlopcow 24 dziewczyny. jakie procent uczniow nalezocych do klubu stanowia dziewczeta?
B)W Zawodoach Lekkoatletycznych wzieło udział 85% członków klubu Tęcza. Stanowili oni 17% wszystkich uczestników zawodów .Ile uczniów startowało w tych zawodach?
C)Do klubu Tecza nalezy 10% wszystkich dziewczat i 20% wszystkich chopcow w szkole. ile uczniow jest w szkole?
o ile procent mniej jest tej szkole chlopcow niz dziewczat?

2

Odpowiedzi

2009-11-11T20:36:06+01:00
A)
36+24 = 60

60*x% = 24
x= 40

b)
85%*60 = 17%*x
17x=5100
x=300

c)
10%*x = 24
10x = 2400
x=240

20%*y=36
20y=3600
y=180

240+180=420


240-180=60

240 - 100%
60 - x%


60/x%=240/100%
6000% = 240*x%
6000=240x
x=25


Pozdrawiam! :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:53:51+01:00
A)36+24=60
60-100%
24-x
(24*100)/60=40%
b)85%-x
100%-60
(85*60)/100=51
51 osób z tęczy wzięło udział w zawodach
51-17%
x-100%
x=300osób
2 4 2