Odpowiedzi

2009-11-11T20:34:16+01:00
Prosze linki do stron tam wszystko znajdziesz


http://sport.wp.pl/kat,36872,wid,7321165,wiadomosc.html


http://www.wopr.com.pl/viewpage.php?page_id=12
2009-11-11T21:18:19+01:00
Wykonanie:
a) bezpiecznego wejścia do wody
b) pływania przez 60” przy użyciu rąk i nóg
c) unoszenia się na wodzie przez 60”
d) pływania przez 60” przy użyciu wyłącznie rąk
e) pływania przez 60” przy użyciu wyłącznie nóg
2

Przepłynięcie 50 m kraulem ratowniczym i 50 m żabką ratowniczą (z głową ponad powierzchnią wody)
3

Przepłynięcie w ubraniu 50 m oraz zdjęcie ubrania
na głębokiej wodzie
4

Wykonanie skoków ratowniczych:
a) rozkroczny
b) wykroczny
c) „na bombę”
5

Ćwiczenie odwagi – wykonanie skoku z wysokości 3 m
lub skoku z płynącej motorówki
6

Zaliczenie uwalniania się od chwytów i objęć tonącego
w wodzie głębokiej (3 losowo wybrane)
7

Holowanie zmęczonego na dystansie 50 m
8

Holowanie tonącego w wodzie płytkiej
9

Wynoszenie i wyciąganie tonącego:
a) po drabince,
b) na dosiężny brzeg (indywidualnie i zespołowo)
c) na biodrach
d) sposobem strażackim
10

Akcja ratownicza:
a) indywidualna ze sprzętem (koło ratunkowe z linką i bez linki, pas ratowniczy typu „węgorz”, bojka SP)
b) zespołowa akcja ratownicza (liny, szelki)
11

Posługiwanie się podręcznym sprzętem ratowniczym (3 rzuty do celu znajdującego się w odległości 15 m)
12

Wiosłowanie i manewrowanie łodzią wiosłową dwoma wiosłami
13

Prowadzenie zabiegów RKO na urządzeniu do symulacji czynności reanimacyjnych
14

Przepłynięcie 1500 m wg wymagań specjalnej karty pływackiej
15

Przeprowadzenie symulowanej akcji ratowniczej
16

Przepłynięcie stylem dowolnym dystansu 200 m w czasie nie przekraczającym 10’ (minut)




EGZAMIN KOŃCOWY




1

Sprawdzian wiedzy pisemny w formie testu





2

Sprawdzian umiejętności:
a) przepłynięcie dystansu 50 m stylem dowolnym w czasie poniżej 40”
b) przepłynięcie pod lustrem wody 20 m po skoku ratowniczym c) wydobycie manekina lub trzech przedmiotów rozrzuconych w promieniu 3 m z głębokości 3 m w trakcie jednego nurkowania (start z wody)
d)holowanie tonącego na dystansie 100 m (50 m sposobem żeglarskim, 25 m oburącz, 25 m jednorącz za żuchwę)
e)przeprowadzenie pozorowanej akcji ratowniczej (skok, dopłynięcie, podpłynięcie,opanowanie tonącego, holowanie wynoszenie, zabiegi ożywiające)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:59:08+01:00
Z tego co się orientuję to jest:
nurkowanie w dal na dystansie 25m.
penetracja i wydobycie z głębokości ok. 3 m manekina do holowania.
holowanie na dystansie 100 m (tego 100 nie jestem pewna)
oczywiście akcja ratownicza
a pytania to np: np. początek sezonu, idziesz na swoje kąpielisko, przygotowujesz sprzęt itd. Nagle zauważasz przy brzegu ciało w stroju i w łyżwach. Co robisz?
Ile łodzi musi być na jakiś odcinek plaży, ratowników. Co robisz w przypadku różnych urazów. Wyposażenie na stanowisku. Na wyrywki głębokości na kąpielisku np. 1,2m to jakie bojki ? Jakimi kolorami ile metrów itd.