Odpowiedzi

2009-11-11T20:34:33+01:00
Przy oddychaniu tlenowych pobiera się do płuc jedynie tlen, sztucznie wybrany spośród mieszaniny powietrza. Przy oddychaniu beztlenowym jest to mieszanka różnych gazów, przede wszystkim azotu 78% i argonu (oraz tlenu w ok. 21%).
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:36:23+01:00
Oddychanie tlenowe polega na rozkładzie związkó organicznych przy udziale tlenu na proste związki nieorganiczne, a oddychanie beztlenowe na rozkładzie związków organicznych bez udziału tlenu.

:))
9 3 9
2009-11-11T20:37:19+01:00
Oddychanie tlenowe zachodzi w trzecim etapie czyli w transportowaniu elektronów w łańcuchach oddechowych i fosforylacji oksynów zachodzi ona we wewnętrznej błonie mitochondrium (wymaga obecności tlenu) z jednej cząsteczki glukozy powstaje od 26 do 28 cząsteczek ATP czyli 90% ATP wytwarzanego w procesie oddychania zaś w procesie oddychania beztlenowego zachodzi w komórkach mięśniowych (podczas intensywnej pracy) bez udziału tlenu wówczas glukoza przekształca się w dwie cząsteczki ATP mniej wydajne niż te z oddychania z udziałem tlenu
4 3 4