Odpowiedzi

2009-11-11T20:46:01+01:00
A - Twój wkład 20 000zł
B1 - oprocentowanie w pierwszym banku = 1.95%
B2 - oprocentowanie w drugim banku = 1.8%

C1 - kapitalizacja odsetek co 12 miesięcy
C2 - kapitalizacja odsetek co 3 miesiące

Rozwiązanie:
Zarobek w pierwszym banku:
20000zł + 0.0195*20000zł
20000zł + 390zł
20390zł (po 12 miesiącach !)
W pierwszym banku po roku będziemy mieli na koncie 20390zł.

Zarobek w drugim banku:
20000zł + 0.018*20000zł
20000zł + 360zł
20360zł (po 3 miesiącach)

20360zł + 0.018*20360zł =
20360zł + 366.48zł
20726.48zł (po 6 miesiącach)

20726.48zł + 0.018*20726.48zł
20726.48zł + 373.07zł
21099.55zł (po 9 miesiącach)

21099.55zł + 0.018*21099.55zł
21099.55zł + 379.79zł
21479.34zł (po 12 miesiącach).

Bardziej opłaca się założyć lokatę w banku drugim, bo zarobimy 1479.34zł w ciągu roku, a w pierwszym banku, po roku zarobimy jedynie 390zł.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:51:34+01:00
Suma: 20 000 zl.
pierwszy bank: 1,95% po roku
drugi bank: 1,8% co 3 miesiące

pierwszy bank:
20 000,- • 1,95%= 390 zl. odsetek po roku
razem będzie: 20 000 + 390= 20 390,-

drugi bank- 4 okresy (bo rok ma 12 miesięcy, a kapitalizuje się co 3 miesiące, więc 12: 3= 4)
20 000,- • 1,8% = 360 zl. po 3 miesiącach

20 000 + 360= 20 360 zl.
20 360,- • 1,8% = 366,48 zl. po 6 miesiącach

20 360 + 366, 48 zl.= 20726,48
20726,48 • 1,8% = 373,08 zl. po 9 miesiącach

20726, 48 + 373,08 = 21099,56 zl.
21099,56 • 1,8% = 379,79 zl. po roku

21099, 56 + 379,79= 21479,35 zl. po roku (będzie taka suma)

21479,35- 20 390,- = 1089,35 (różnica między drugim a pierwszym bankiem)

bardziej więc opłaca się założyć konto w tym drugim banku ;)
1 1 1
2009-11-11T20:53:00+01:00
własny wkład 20 000zł
1 bank = 1.95%
2 bank = 1.8%

odsetki co 12 miesięcy
odsetki co 3 miesiące

120000zł + 0.0195*20000zł
20000zł + 390zł
20390zł -12 miesięcy
W pierwszym banku po roku na koncie 20390zł.

2.
20000zł + 0.018*20000zł
20000zł + 360zł
20360zł - 3 miesiące

20360zł + 0.018*20360zł =
20360zł + 366.48zł
20726.48zł- 6 miesięcy

20726.48zł + 0.018*20726.48zł
20726.48zł + 373.07zł
21099.55zł -9 miesięcy

21099.55zł + 0.018*21099.55zł
21099.55zł + 379.79zł
21479.34zł - 12 miesięcy

Odp.:Bardziej opłaca się założyć lokatę w banku drugim, ponieważ zarobimy 1479.34zł w ciągu roku, a w 1 banku, po roku zarobimy tylko 390zł.