Pole równoległoboku jest równe 0,18 dm². Jeden bok ma długość 6 cm. Wysokość opuszczona na drugi bok stanowi 33⅓ % długości pierwszego boku. Oblicz obwód tego równoległoboku.

Proszę o odpowiedź. W miarę szybko jak się da.... Bo to moja praca domowa na jutro... i nie potrafię jej rozwiązać :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:49:03+01:00
33⅓=¹⁰⁰/₃→¹⁰⁰/₃%=¹⁰⁰/₃:100=⅓ ,⅓ z 6cm=2cm=wysokośc równoległoboku ,pole=a×h czyli 0,18dm²=18cm²=a×2→a=18:2→a=9cm ,obwód równoległoboku=2a+2b=2×6+2×9=12+18=30cm²-pozdrawiam
2009-11-11T20:55:20+01:00
P=a*h a=6
p=6*h p=0,18
0,18=0,6*h
h=0,18/0,6
h=0,3

h= 33 i 1/5% 6
0,3= 33 1/5%*b//*500
150=166a
b=0,9
Obw = 2a+2b
Obw= 2*6+2*0,9
=12+1,8
13,8
Odp: obwód wynosi 13,8 dm
2009-11-11T20:56:00+01:00
B=6
h=1/3*6
h=2cm
P=0,18 dm kwadratowych= 18 cm kw
P=a*h
18=a*2 /2
a=9 cm
l=2*(a+b)
l=2*2+2*9
l=4+18
l=22