Odpowiedzi

2009-11-11T20:50:41+01:00
Ponieważ mają inne barwniki niż zielenice pochłaniają inne światło, więc mogą występować na niższych partiach, ponieważ to czerwone barwy docierają najgłębiej.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-11T22:22:56+01:00
Jak wiemy im głebej w morzu tym mniej swiatła nie dosięga światł
brunatnicom i krasnorostom tyle tego światła nie potzrebuja co inne ro śliny , a takrze niższe ciśnienie wpływa na rozwuj tych roślin.Gatunki z rodzaju litotamnion mają zdolność wysycania ścian swych komórek węglanem wapnia i są składnikiem raf koralowych.szczególnie licznie typów pierwotnych, mniej ewolucyjnie zaawan¬sowanych, które nigdy nie przystosowały się do życia lądowego. Przyczyną tego mogą być łatwiejsze niż na lądzie warunki bytowania w morzu,system litoralny pasmo pływów eulitoral podwodny.
1 1 1