Z dwóch kawałków złomu złota 25 g próby 0, 750 oraz 12,5 g próby 0,375 jubiler wykonał bransoletkę. Ile promili czystego złota ma otrzymany wyrób.? Proszę rozwiązanie... rozwiąże wszystkie zadania autora odpowiedzi mojego zadania :) dzięki z góry..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T20:57:32+01:00
1) mnożymy kawałek złomu złota ( czyli 25 g próby o, 750 oraz 0, 375 g bransolteki)

O, 750x25g + 0, 375gx 12,5= 23,4375
25g + 12,5= 37, 5 g
2) To zapisz w ułamku
23,4375 przez 37,5 g = 625 promili
2009-11-11T21:51:19+01:00
25*0,75 + 12,5*0,375 = (25+12,5) * x%
18,75 + 4,6875 = 37,5*x%
2343,75=37,5x
x=62,5

62,5% = 625‰


Pozdrawiam! :)