Oblicz wartość odsetek należnych po roku oszczędzania, jeśli wysokość oprocentowania w skali roku wynosi 6 % , a kwota wpłacona do banku to:

a) 10000 zł

b) 15000 zł

Proszę o rozwiązanie, bo jeszcze się tego nie uczyłam (byłam chora i nie było mnie na lekcjach) pozdr.

3

Odpowiedzi

2009-11-11T20:59:35+01:00
Ad a)
10 000zł + 0.06*10 000zł
10 000zł + 600zł
10600zł (po roku)
Odsetki 600zł.

Ad b)
15 000zł + 0.06*15000zł
15 000zł + 900zł
15900zł (po roku)
Odsetki 900zł.
2009-11-11T20:59:39+01:00
a). 10 000 zł --100%
100 --1%
x --6%
x = 6 * 100 = 600 zł
Odp. Odsetki wynozą 600 zł

b). 15 000zł ---100%
150 zł ---1%
x ---6%
x = 6 * 150 zł = 900 zł

Odp. Odsetki wynoszą 900 zł :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:02:45+01:00
A)
6% - oprocentowanie (p)
1 rok - czas oszczędzania (t)
10000zł - kapitał (k)
odsetki - ? (d)

d=kpt/100
d=10000*6*1/100
d=600 zł

odp. Odsetki wynoszą 600 zł.

b)
6% - oprocentowanie (p)
1rok - czas oszczędzania (t)
15000zł - kapitał (k)
odsetki - ? (d)

d=kpt/100
d=15000*6*1/100
d=150*6
d=900

odp. Odsetki wynoszą 900zł