1.Jacek, marcin i rudolf poszli na grzyby. Najwięcej grzybów znalazł Jacek- aż 12- czyli o 20% więcej od marcina i o 50% wiecej od rudolfa. Ile grzybów znalezli wszyscy trzej razem.
2. W parku rośnie kilkadziesiat drzew: 46% to lipy, 36% to akacje, a 8% to dęby. Pozostałe 5 drzew stanowią modrzewie. Ile jest akacji?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:05:38+01:00
1. 120% - 12
10% - 1
20% - 2
12-2=10
marci znalazł 10 grzyby
100% - 12
50% - 6
12-6=6
rudolf znalazł 6 grzybów
12+6+10=28
razem znalezli 28 grzybów

2.100%-46%-36%-8%=10%
10% --- 5
1% --- 0,5
36% --- 18
jest 18 akacji


mam nadziej że uznasz moje rozwiązanie za najlepsze
1 5 1
2009-11-11T21:07:46+01:00
1/ Jacek- 12grzybów - 120 procent z `x`
Marcin- `x`
Rudolf- 50 procent z 12 ( z grzybów Jacka)--- czyli 12 podzieli nba dwa to 6grzybów

teraz obliczamy ile Marcin zebrał:
proporcje .
120 procent - 12
100 procent - x
mnożymy na ukos , i dzielimy

1200 podzieliśc przez 120 = 10 ( i obliczylismy `x` - grzyby zebrane przez Marcina)

teraz wsyztsko dodajemy: 12 +10+ 6 = 28.
odp. razem zebrali 28 grzybów.
2009-11-11T21:10:48+01:00
1.
Jacek - 12 (100%)
rudolf - 6
marcin - 10 (100%-20%=80% ||| 80% z 12 to ~ 10)
dokladniej : J=120%, M=100%
¹²*¹⁰⁰/100 (ułamek) = 1200\120 (skreśl po 1 zero, wyjdzie 120\12 = 10)
razem : 12+6+10=28
2.
46%+36%+8%=90%
5 drzew = 10%
1 drzewo = 2%
36% = 5+5+5+1+1+1=18
odp. Jest 18 drzew akacjowych