Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:05:10+01:00
Trzeba sprowadzić do wspólnego mianownika:
½ + ¼ =2/4+¼=¾
⅘ + ⅔ =12/15+10/15=22/15=1 7/15
⅝ + ⅞ =13/8=1 5/8
¼ + ⅓ = 3/12+4/12=7/12
⅖ + ⅕ =⅗
⅗ + ⅘ =7/5=1⅖
⅛ - ½ =⅛-4/8= -⅜
1 5 1
2009-11-11T21:10:40+01:00
Oblicz:
½ + ¼ =2/4+1/4=3/4
⅘ + ⅔ =12/15+10/15=22/15=1 i 7/15
⅝ + ⅞ =12/8=1i 1/2
¼ + ⅓ =3/12+4/12=7/12
⅖ + ⅕ =3/5
⅗ + ⅘ =7/5=1 i 2/5
⅛ - ½ =1/8-4/8=-3/8
1 5 1