Odpowiedzi

2009-11-11T21:11:36+01:00
Moim zdaniem TAK. PONIEWAŻ w tym wieku rzpoczynały się bitwy np. potop szwecki... wtedy nikt nie wyślało sztuce i nauce
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:35:30+01:00
Był to na pewno upadek Rzeczpospolitej o czym świadczy:

Kryzys Rzeczpospolitej w XVII w.:
1. Straty terytorialne:
a) woj. smoleńskie;
b) woj. czernichowskie;
c) wschodnia Ukraina;
d) lenno pruskie;
e) Inflanty.

2. Załamanie gospodarcze wskutek zwłaszcza potopu:
a) zniszczenie misat;
b) upadek rzemiosła i handlu;
c) wyludnienie.

3. Konflikty wewnętrzne:
a) powstanie kozackie;
b) rokosze szlacheckie.

4. Paraliż sejmu wskutek przestrzegania zasady jednomyślności (1652 - pierwsze "liberum veto" - Władysław Siciński).

5. Upadek oświaty i kultury, wzrost zacofania i zabobonu, wzrost nietolerancji religijnej.


Proszę bardzo.;)

3 3 3