Odpowiedzi

2009-11-11T21:41:08+01:00
W drugiej części dziadów występuje dziewczyna o imieniu Zosia,ma 19 lat. Za życia była ona "rozchwytywana" przez mężczyzn,lecz drwiła ze swych zalotników. Po śmierci jest ona skazana na nudę i samotność,a przy przejść do nieba młodzieńcy muszą złapać ją za recę i przyciągnąć tak do siebie by ta dotknęła swymi stopami ziemi. Lecz im się to nie udaje, a Zosia będzie musiała się tułać na świecie jeszcze przez 2 lata.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T22:15:42+01:00
Duch Dziewczyny czyli Zosia reprezentuje duchy o grzechach średnich.Jej historia jest krótka:była najpiękniejszą w wiosce panną,łamała serca młodzieńców,wyśmiewała ich i igrała z ich uczuciami.
"Kto nie dotknął ziemi ni razu
Ten nigdy nie może być w niebie"
dotknąć ziemi oznacza kochać prawdziwie,zaznać ziemskiego szczęścia,ludzkiej miłości,nie tylko platonicznej-to poznanie prawdy o ludzkich uczuciach daje szczęście wieczne.Bo żeby być zbawionym po śmierci trzeba zaznać cierpienia,współczuć,pomagać innym w potrzebie,nie wolno uciekać od miłości,nie można lekceważyć ani ranić ludzkich uczuć

3 4 3