Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:17:51+01:00
X-liczba wszystkich uczniów klasy
1/6x + 1 = 1/5x
1/6x - 1/5x = -1
5/30x - 6/30x = -1
-1/30x = -1 |×(-30)
x = 30
1/5 × 30 = 6
30 - 6 = 24
Odp.: Obecnie w tej klasie jest 6 dziewcząt i 24 chłopców.

1 5 1
2009-11-11T21:32:22+01:00
1/5-1/6=6/30-5/30=1/30
skoro 1/30 klasy to jedna osoba to w klasie jest 30 osób
1/5 x30=6 tyle było dziewczynek
4/5x 30=24 tyle było chłopców
2009-11-11T22:10:14+01:00
6 dziewczyn, 24 chlopcow, razem 30 osob