Odpowiedzi

2009-11-11T21:17:36+01:00
Pkwadratu=(2x)²=4x²
Pprostokąta=3*4x²=12x²
Prosze:))
37 4 37
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:18:39+01:00
Pole kwadratu o boku 2x=[2x]²=4x² , pole prostokata jest 3 razy wieksze od 4x²,czyli =3×4x²=12x² odp.pole prostkąta wynosi 12x²-pozdrawiam
29 4 29
2009-11-11T21:20:27+01:00
Wiemy, że:
Pp - pole prostokąta
Pk - pole kwadratu

Pp = 3 * Pk

Wiemy też, że:
Bok kwadratu = 2x, z tego wyliczymy Pk
Pk = 2x*2x
Pk = 4x^2

Teraz do pierwszego wzoru podstawiamy Pk:
Pp = 3*4x^2
Pp = 12x^2

ODP:
Pole prostokąta wynosi 12x^2.

BTW: Dla sprawdzenia przyjmij sobie np że x = 2. Sprawdź !
21 4 21