Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:19:25+01:00

Sucha skóra stanowi obecnie bardzo częsty problem kosmetyczny u osób zdrowych. Dolegliwość ta występuje także w przebiegu wielu dermatoz, szczególnie w atopowym zapaleniu skóry, łuszczycy oraz w rybiej łusce wrodzonej. Etiopatogeneza nadmiernej suchości skóry ma charakter złożony, jednak bezpośrednią przyczynę stanowi niedobór lipidów w warstwie rogowej oraz obniżona zdolność wiązania i zatrzymywania wody w naskórku. W artykule przedstawiono także obraz suchej skóry oraz omówiono podstawowe metody postępowania i profilaktyki.
4 3 4
2009-11-11T21:20:58+01:00
1. Wytwory naskórka to paznokcie, rogi, kopyta.
2. Melanina pełni funkcje ochronne. Chroni głębsze warstwy skóry przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych, które wchodzą w skład promieniowania słonecznego. Pod wpływem tych promieni ilość melaniny się zwiększa, powodując przejściową zmianę zabarwienia skóry (opaleniznę).
3.Warstwa powierzchniowa naskórka pełni kilka ważnych funkcji. Po pierwsze jest barierą uniemożliwiającą wnikanie drobnoustrojów i wody do ciała i głębszych warstw skóry. Ponadto zapewnia ochronę położonych głębiej tkanek przed działaniem czynników fizycznych i chemicznych.
3 3 3
2009-11-11T21:22:27+01:00
1. Wytworami naskórka są:
- włosy
- rogi
- paznokcie
2.W warstwie twórczej naskórka znajdują się komórki produkujące melaninę – barwnik nadający barwę włosom i skórze. Melanina chroni głębsze warstwy skóry przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych. Pod wpływem tych promieni ilość melaniny zwiększa się, powodując przejściową zmianę zabarwienia skóry. Należy pamiętać, że przy intensywnym opalaniu może jednak dojść do uszkodzenia głębszych warstw skóry (oparzenia słoneczne). Ilość barwnika w skórze jest jedną z podstaw do wyróżnienia odmian ludzkich: białej, żółtej i czarnej.
3.Warstwa powierzchniowa naskórka pełni kilka ważnych funkcji. Po pierwsze jest barierą uniemożliwiającą wnikanie drobnoustrojów i wody do ciała i głębszych warstw skóry. Ponadto zapewnia ochronę położonych głębiej tkanek przed działaniem czynników fizycznych i chemicznych. Naskórek chroni nas też przed promieniowaniem ultrafioletowym dzięki melaninie.
4 3 4