Samochód ruszając z miejsca ruchem jednostajnie przyspieszonym w czasie 20s przebył drogę równą 200m. Jaką prędkość uzyskał samochód po tym czasie?

******Proszę a o szybkie rozwiązanie z wszystkimi obliczniemi.

******PILNE.
z góry dziękuje.:)

3

Odpowiedzi

2009-11-11T21:36:14+01:00
V = a* t
s = a * t kwadrat
wiec a = s/t kwadrat
wiec
V = s*t / t kwadrat wiec V = s/t
V = 200/20 = 10 m/s
1 2 1
2009-11-11T21:38:42+01:00
Dane:
s = 200m
t = 20 s

a = v/t
a = s/t / t
a = s/t²
a = 200 / 20²[m/s²]
a = 0,5 m/s²

v = at
v = 0,5 *20 [ m/s² * s = m/s]
v = 10 m/s
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T00:43:35+01:00
Dane: Szukane:
s = 200m v = ?
t = 20 s a= ?

a = v/t a = s/t / t a = s/t²
a = 200 / 20²[m/s²] a = 0,5 m/s²

v = at v = 0,5 *20 [ m/s² * s = m/s]
v = 10 m/s

Odp :Samochód uzyskał prędkość 10 m/s po czasie 20 sekund .
1 5 1