Dużo punktów!

Zad. 11 s. 33 (Bliżej Biologii gimnazjum cz. 1)
Dwie uczennice dyskutowały nad tym, jakie czynniki środowiska są niezbędne organizmom do życia. Stwierdziły m.in., że wszytskie komórki potrzebują do życia:
a) tlenu
b) światła
c) wody
d) właściwej temperatury
e) substancji organicznych (odżywczych)
f) dwutlenku węgla

Określ, czy uczennice miały rację, czy w którymś z punktów się pomyliły. Uzasadnij swoją odpowiedź.
a) ...
b) ...
c) ...
d) ...
e) ...
f) ...

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:43:26+01:00
A) nie, są organizmy beztlenowe
b) nie, np pasożyty wewnętrzne człowieka nie potrzebują
c) tak
d) nie, organizmy mogą być zmiennocieplne
e) tak
f) nie
1 3 1
2009-11-11T21:44:33+01:00
A) tlenu aby mogla zachodzic fotosynteza
b)swiatła dzieki temu rosliny maja zielony barwnik hlorofil, moga sie rozwijac rosnac
c)wody aby rosliny nie zwiedly
d)wlasciwej temperatury,rosliny nie sa raczej zmiennocieplne, przystosowuja sie do okreslonej, wlasciwej dla nich temperatury
e)substancjii organicznych potrzebuja
d) dwutlenku wegla tego nie jestem pewna ale raczej nie
4 2 4
2009-11-11T21:45:15+01:00
A) racja, każdy organizm potzrebuje tlen do życia (nawet rośliny nocą)
b) światło - rośliny dzienki niemu rosną, zwierzęta i ludzie potrzebują tagże ponieważ światło = rośliny a rośliny = pokarm
c ) woda - racja, rośliny jak i zwierzeta potrzebują do prawidłowego funkcjowonia organizmu
d) właściwej temperatur - rośliny - okres wegetacyjny zaczyna się od 5 stopni celciusza, a zwierzęta w temp. poniżej 0 stopni zginą, tak samo jak w temp. powyżej 50
e) sub. odżywczych - rośliny je produkują lecz potrzebują wode, światło, i minerały z ziemi, a ziwerzęta wiadomo, bez tego by umarły z głodu
f ) dwutlenku węgla - rośliny potrzbują, zwierzęta nie

człowiek to ssak więc też zwierze ;) w pewnym sensie
2 4 2