Oblicz masę molową następujących substancji:
a) 2 cząsteczki wody
b) 4 atomy węgla
c) 5 cząsteczek kwasu solnego
d) 3 cząsteczki kwasu azotowego |||
e) 10 atomów żelaza
f) 7 cząsteczek wodorotlenku sodu

Będę bardzo wdzięczna za pomoc . Z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

2009-11-11T21:54:27+01:00
A)M=2*(16+2)=36
b)M=4*12=48
c)M=5*(35+1)=180
d)M=3*(1+14+32)=141
e)M=10*56=560
f)M=7*(1+16+23)=280
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T22:04:31+01:00
A) 2 cząsteczki wody
M2H₂O=2*(2*1+16)=36 g/mol

b) 4 atomy węgla
M4C=4*12=48 g/mol

c) 5 cząsteczek kwasu solnego
M5HCl=5*(1+35)=180 g/mol

d) 3 cząsteczki kwasu azotowego
M3HNO₃=3*(1+14+3*16)=189 g/mol

e) 10 atomów żelaza
M10Fe=10*56=560g/mol

f) 7 cząsteczek wodorotlenku sodu
M7NaOH=7*(23+16+1)=280 g/mol