Odpowiedzi

2009-11-11T21:55:00+01:00
Odp A DROGA = OBWÓD = 2*pi*R
droga dla 1 wskazówki
OBWÓD 1 = 6.28 * 20cm = 125.6cm

droga dla 2 wskazówki
OBWÓD 2 = 6.28 * 15cm = 94.2cm

droga dla 3 wskazówki:
OBWÓD 3 = 6,28 * 10cm = 62,8cm

odp B
V1 = 1.256m/60s = 0,00209[m/s] lub 125,6cm/60s = 2,09[cm/s]
V2 = 0.94m/3600s = 0,00026[m/s] lub 94cm/3600s = 0,026[cm/s]
V3 = 0,62m/43200s = 0,0000143[m/s] lub 62cm/43200s = 0,00143[cm/s]

=== UWAGA !
1sza wskazówka jest sekundowa, więc jej 1 pełen obrót to 1 minuta = 60s
2ga wskazówka jest minutowa, czyli jej 1 pełen obrót to godzina = 3600s
3cia wskazówka jest godzinowa i jej pełen obrót to 12 godzin = 43200s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T21:58:05+01:00
Wskazówka swekundowa zegara ściennego ma długość 20 cm,
minutowa 15 cm,a godzinowa10 cm

a)oblicz drogi jakie pokonują końce tych wskazuwek przy jednym pełnym obrocie
sek. l=2π*20=40πcm
min. l=2π*15=30π cm
godz. l=2π*10=20π cm

b)oblicz prędkość,z jakim poruszają się końce wskazuwek
sek.v=40πcm/60 sek=40πcm/min
min. v=30π cm/h
godz. v=20π cm/12h=v=10π/6 cm/h=5π/3 cm/h
2009-11-11T22:01:49+01:00
Wskazówki sa to promienie koła:P
π w przybliżeniu 3,14

* wskazówka sek - droga to obw. koła czyli
2πr podstawiamy i wychodzi 2π20= 125,6
*wskazówka min - droga to obw. koła czyli
2πr podstawiamy i wychodzi 2π15= 94,2
*wskazówka godz. - droga to obw. koła czyli
2πr podstawiamy i wychodzi 2π10= 62,8

Zatem: predkości liczymy ze wzoru V= s/t czyli droga przez czas
droga to obw. i bierzemy to z górnego zadania.

* wskazówka sek - V= 125,6/60s= ok. 2,09(3)cm/sek
* wskazówka min -V= 94,2/60s= 1,57cm/sek
* wskazówka godz -V= 62,8/60s= ok. 1,04(6)cm/sek

Dziekuje to wszystko:P pozdrawiam