Odpowiedzi

  • tjem
  • Początkujący
2009-11-11T22:07:42+01:00
Korzystamy z wzoru n= m/M gdzie n = liczba moli, M - masa molowa, a m= masa w gramach.
a) m = 36 g
M h2o = 2 + 16= 18 g/mol

n = 36/18 = 2 mole

b) m = 12 g
Mh2 = 2 g/mol
n = 12/2 = 6 moli

c) m = 3,2 g
MO2 = 32 g/mol
n = 3,2/32 = 0,1 mola
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T22:08:15+01:00
MH₂O=18 g/mol
18 g - 1 mol
36 g - x
x=2 mole
MH₂=2 g/mol
2 g - 1 mol
12 g - x
x=6 moli
MO₂=32 g/mol
32 g - 1 mol
3,2 - x
x=0,1 mola
14 4 14
2009-11-11T22:09:26+01:00
N=m/M
n- liczba moli
M-masa molowa
m- masa w gramach

a) 36 gram wody
M(H2O)= 18g/mol
n=36/18=2 [mole]

b) 12 gram wodoru cząsteczkowego
M(H2)=2g/mol
n=12/2=6 [moli]

c) 3,2 gram tlenu cząsteczkowego
M(O2)=32g/mol
n=3.2/32=0.1 [moli]
1 5 1