Odpowiedzi

2009-11-11T22:43:40+01:00
Zależynościami w tym przypadku jest duze znaczenie wód na roslinność. W Ameryce jak i we wszytskich miejscach na ziemie roslina musi mieć wodę żeby nie zwiędla i czerpala z niej sole mineralnie.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T23:03:47+01:00
Jeśli chodzi o amerykę południową istnieją tam tzn. lasy deszczowe(dżungla). Amazonka jest zródłem wody dla dżungli. występują tam dwie pory roku pora sucha i pora deszczewa. parowanie zródeł amazonki ma bardzo duży wpływ na klimat w tamtym rejonie przez kilka miesięcy w roku kiedy wody amazonki są na niskim poziomie wystepuje pora sucha, w której roślinność jest pozbawiona dopływu wody przez co obumiera. po porze suchej nastepuje pora deszczowa i wszystko budzi się znów do życia a amazonka staje się dopływem życiodajnej wody dla zwierząt roślin i dla wszystkich organizmów ją zamieszkujących. i tak się dzieje od milionów lat.

pozdro
3 4 3