Zadanko z procentami :-%

a)Nakład szkolnej gazetki zwiększono trzykrotnie. O ile procent zwiększono nakłąd gazetki ? ..Odp-o 200%

b) We wrześniu lodziarnia sprzedała 10 razy mnie lodów niż w sierpniu. O ile procent zmalała sprzedaż lodów we wrześniu w poruznaniu z sierpniem ? ..Odp- o 90%

c)Tomek z grudniu wysłał o 150% więcej sms-ów niż w listopadzie. Ile razy więcej sms-ów wysłał w grudniu ? ..Odp-2,5razy więcej.

d)W repertuarze pewnego kina filmów polskich jest o 40% mniej niż filmów zagranicznych. Jaki procent wszystkich filmów w repertuarze tego kina stanowią filmy polskie ? ..Odp-37,5%

Chodzi mi tu o działania xDD :* :( .. HELP ME !!!

3

Odpowiedzi

2009-11-11T22:18:15+01:00
A) x - nakład gazetki
3x -nakład gazetki po zwiększeniu nakładu
3 * 100% = 300%
300 % - 100 % = 200 %

b) sprzedaż lodów zmalała o 90%
c) 100% + 150% = 250% inaczej 2,5 razy więcej
d)100% - 62.5% = 37.5 %
1 3 1
2009-11-11T22:20:49+01:00
A) nakład gazetki - x
x= 100%
3x= 300 %
300%-100% = 200%
b ) 100% : 10 = 10%
100% - 10 %= 90 %
c) 100% + 150% = 250%
d) tego nie wiem jak ;p
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T22:22:01+01:00
A)x-początkowy nakład
3x-późniejszy nakład
x-100%
3x-?%
?%=300%
300-100=200

b)10x-lody w sierpniu
x-lody we wrześniu
10x-x=9x
9x/10x=0,9
0,9=90%

c)x-sms w listopadzie
x+150%x -sms w grudniu
x+150%x=250%x=2,5x
2,5x/x=2,5

d)x-kino zagraniczne
x-0,4x -kino polskie
x-0,4x=0,6x
0,6x/x+0,6x=0,6x/1,6x=0,375
0,375=37,5%


1 5 1