Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T23:20:45+01:00
Jak zmieni się pole koła , gdy promień
a) zwiększymy dwa razy
Zwiększy się 4 razy, bo we wzorze masz r², czyli 2²=4
b) zwiększymy o dwie jednostki P=πr²
P2=π(r+2)²=πr²+4rπ+4π zwiększy się o 4rπ+4π lub zwiększy się (1+2/r)² razy
c) zmniejszymy trzy razy zmniejszy się 9 razy, bo 3²=9
d) zmniejszymy o 3 jednostki
P=πr²
P2=π(r-3)²=πr²-6rπ+9π zmniejszy się o 6rπ-9π
3 2 3
2009-11-12T00:25:40+01:00
A) P=πr²
P1=π(2r)²=π4r²
P1/P=4
Odp. Pole zwiększyło się 4 krotnie.
b)P2=π(r+2)²=π(r²+4r+4)
P2-P=P1=π(4r+4)
Odp. Pole zwiększyło się o π(4r+4).
c) P3=π(r/3)²=πr²/9
P3/P=1/9
Odp. Pole zmniejszyło się 9 razy.
d) P4=π(r-3)²=π(r²-6r+9)
P4-P=π(-6r+9)
Odp. Pole zmieniło się o π(-6r+9). (tu czy się zwiększyło, czy zmniejszyło zależy od r)
9 4 9