Z.1
a) Promień okręgu jest równy 10.
Oblicz,jaką długość ma łuk tego okręgu wyznaczony przez kąt środkowy o mierze 50° o wierzchołku w środku okręgu.

b) Promień koła jest równy 5. Jakie pole ma wycinek koła wyznaczony przez kąt środkowy o mierze 72° ?


pilne.!

dziekuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T23:05:20+01:00
1. 360(stopni) - 100%
50(st)-x%
x=13,9%

Ob=2*(pi)*r
Ob=20pi
l- dł łuku
l=ob*x%
l=20pi*13,9%
l=8,7

2.
360-100%
72-x%
x=20%
P=pir^2
P=25pi
p- pole wycinka
p=P*x
p=5pi=15,7
2009-11-11T23:17:42+01:00
A) 50/360x 2pi r
50/360x 2x10 pi
50/360 x20pi
2 7/9 pi

b) 50/360x25pi
13 8/9pi
2009-11-12T00:17:31+01:00
1. 360° - 100%
50°-x %
x=13,9%

Ob=2 * π * r
Ob=20 π
l- dł łuku
l=ob * x %
l=20 π *13,9%
l=8,7

2.
360°-100 %
72°-x %
x=20 %
P = π r^2
P = 25 pi
p - pole wycinka
p = P * x
p = 5 π = 15,7