Biologia "Plus życia" 1 gimnazjum

Zadanie 1 strona 22
Uzupełnij tabelkę, wpisując obok funkcji właściwy element budowy komórki bakterii.

( Funkcja)__________________(Element budowy komórki bakterii)
___________________________________________________________________
Ochrania wnętrze komórki I
__________________________________ I________________________________
Odpowiada za transport substancji I
___________________________________I________________________________
Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie I
komórki(pełni role jądra komórkowego) I
_____________________________________I______________________________ I
Umożliwia poruszanie się I
_____________________________________I______________________________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-11T23:26:45+01:00
Ochrania wnętrze komórki - ściana komórkowa bakterii, czasem także otoczka wielocukrowa znajdująca się na zewnatrz ściany.

Odpowiada za transport substancji - są to kanały białkowe, przez które składniki pokarmowe dostaja sie do wnętrza komórki bakteryjnej, a produkty przemiany materii i inne substancje (np. enzymy) są wydzielane na zewnątrz.

Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki(pełni role jądra komórkowego) - nukleoid, złożony z kwasu DNA

Umożliwia poruszanie się - rzęska, która wykonując ruch wirowy powoduje przemieszczanie się bakterii.

Pozdro)
7 5 7
2009-11-11T23:31:16+01:00
Ochrania wnętrze komórki -Otoczka śluzowa

Umożliwia poruszanie się- rzęski
4 2 4