Zadanie z elektrostatyki

Dwie naelektryzowane małe kuleczki przyciągają się z siłą 10mN. Jaką siłą przyciągałyby się one z tej samej odległości, gdyby ładunek zwiększyć 3 razy, a drugiej zwiększyć 4 razy?

Prosze o pomoc zadanie mam na dzisiaj!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-12T06:46:54+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T08:45:38+01:00
Prawo Coulomba
F=k*q1*q2/r²
F1=k*3q1*4q2/r²=12*k*q1*q2/r²=12*10mN=120mN
2009-11-12T09:32:27+01:00
(Q1 + Q2) / r2 = F przyciagania
ładunki przyjmuje 1 dla kazdego

0,01N = 2/r2
0,01 * r2 = 2
r2 = 200
r = 14,14


(3 + 4 ) / 14,14 = 0,5 N bedzie wynosic ta siła