Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T09:30:24+01:00
Kąty przyległe mają w sumie 180°
kąt jest 4 razy mniejszy od drugiego, więc musimy podzielić 180/5

180°:5=36°
α = 36°
a kąt drugi: β=144°
1 5 1
2009-11-12T09:30:50+01:00
Kąt α wynosi 22,5 °
360° : 4 = 90°
90° : 4 = 22,5°
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T09:49:16+01:00
Kąt α
..........+=5α
kąt 4α

α=180°:5
α=36°

4×36°=144°

sprawdzenie
144°+36°=180°

Odp. Kąt α ma 36°.
2 5 2