Odpowiedzi

2009-11-12T10:03:59+01:00
1 brz U ch - w nim żołądek
2 przeły K - początkowa czesc ukl pok, po jamie ustnej
3 żo Ł ądek - gdy nam sie chce jeść to jest pusty
4 ust A - w nich rozdrabnianie pokarmu
5 o D byt - zakończenie jelita grubego

6 pe P syna - enzym trawienny
7 dn O - czesc zołądka
8 K ątnica - część jelita grubego
9 wchł A nianie - zachodzi w jelicie cienkim
10 poka R m - jest pobierany do ust
11 M leko - napój
12 jelit O - cienkie lub grube
13 k W as żołądkowy - w żołądku, ma kwaśny odczyn
14 wchłanian Y - pokarm w jelicie cienkim jest...


2009-11-12T10:10:13+01:00
1.U
2.K
3.Ł
4.A
5.D
6.P
7.O
8.K
9.A
10.R
11.M
12.O
13.W
14.Y

1-grube-to jelito zakończone jest odbytnicą
2-przełyk-jego mięśnie przesuwają pokarm do żołądka
3-BIAŁKO-główny budulec organizmu
4-gardło-ma ściany zbudowane z mięśni umorzliwiających przełykjanie pokarmu
5-żołądek-najszerszy odcinek przewodu pokarmowego
6-pasożyty-pobierają pokarm, który znajduje się w jelitach
7-fosfor-niedobór powoduje krzywicę, rozmiękanie kości, próchnicę
8-ślinianki-wytwarzają ślinę
9-ŻELAZO-niedobór tego pierwiastka powoduje anemię
10-trzonowce- wraz z przedtrzonowcami rozcierają pokarm
11-kosmki-znajdują się w nich naczynia krwionośne i limfatyczne
12-anoreksja-jadłowstręt psychiczny
13-wątroba-przekształca trujące substancje w obojętne
14-pęcherzyk żółciowy-w nim gromadzi się żółć
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T11:40:26+01:00
1. cu U kry
2. biał K a
3. t Ł uszcze
4. węglowod A any
5. wo D a

6. P okarmowy
7. s O le
8. mi K roelementy
9. m A kroelementy
10. t R awienie
11. pokar M owy
12. wątr O ba
13. d W unastnica
14. witaminy Y


pytania :
1.Np złożone takie jak skrobia- cukry
2. Główny budulec każdego organizmu - białka
3. Związki wysokoenergetyczne- tłuszcze
4.dostawcy energi - węglowodany
5. niezbędna do życia- woda

6. Układ ...- pokarmowy
7. ... mineralne- sole
8.pierwiastki występujące w małych ilościach- mikroelementy
9.Pierwiastki występujące w dużych ilościach - makroelementy
10. rozkład substancji odżywczych - trawienie
11. przewód... - pokarmowy
12.największy narząd w ciele człowieka - wątroba
13. początkowy odcinek jelita cienkiego- dwunastnica
14. wchodzą w skład niektórych enzymów - witaminy

Prosze ;*