Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T10:49:01+01:00
KątCAB=kąt CBA
kątDAC=kąt DCA
kąt ABC = 48⁰
kąt ADC=?

trójkąt ABC:
kąt BCA=180°-(2×48°)
kąt BCA=180°-96°
ka BCA=84°

kąty przy ramionach wynoszą 180°:
kąt DCB=180°-84°
kąt DCB=96°
kąt DCA=96°-84°
kąt DCA=12°
kąt DAC=12°

trójkąt ACD:
kąt ADC=180°-(2×12°)
kąt ADC=180°-24°
kąt ADC=156°

Odp. Kąt ADC wynosi 156°

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T10:56:28+01:00
Narysuj trapez ABCD i przekatną AC suma kątów trapezy przy jednym ramieniu =180⁰.więc Δ ABCma katy:48,48 i 84⁰ ,ΔADC:48,48 i 84⁰ czyli kąt ADC=84⁰-pozdrawiam
1 5 1