Kierowca wyruszył z Gdańska o 6.15 i dotarł do Warszawy o 10.30. Przejechał w tym czasie 360 km. Wracając z Warszawy jechał pół godziny dłużej. W którą stronę jechał z większą średnią prędkością i o ile większą?

Dzięki . ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-12T13:22:17+01:00
Do warzsawy jechał szybciej o 9km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T13:31:59+01:00
Czas podróży z Gdańska do Warszawy
t1=10.30-6.15=4h15min=4,25h
V1=s/t1=360/4,25=84,7km/h
Czas podróży z Warszawy do Gdańska
t2=t1+0,5=4,25+0,5=4,75h
V2=s/t2=360/4,75=75,8km/h
V1-V2=84,7-75,8=8,9km/h
Jechał szybciej zGdańska do Warszawy o 8,9km/h
2009-11-12T13:35:22+01:00
Jechal 4, 14 h - 360 km czyli srednio 87 km na godzine
wracal 4,14 h + 30 min. - 360 km czyli srednio 81 km na godzine
odp. z wieksza srednia predkosci jecha w strone Warszawz, o 6 km na godzine