Odpowiedzi

2009-11-12T13:27:18+01:00
Po narodzinach były sądy nad noworodkami. Rada starszych decydowała o tym, czy dziecko będzie mogło żyć. Do 7 lat normalne dzieciństwo przy rodzicach. Od 7-12 lat były w koszarach, poddawane ćwiczeniom. Po 12 roku życia były całkowicie skoszarowane. Od 20-30 roku życia - osoba dorosła, ale żyje w koszarach lub w stadach. Po 30 roku życia mogli zakładać rodziny, dostawali w użytkowanie swoją ziemię. Mieszkali w domach rodzinnych, ale byli nadal związani z wojskiem. Po 60 roku życia nie byli żołnierzami. Od 60 roku życia mieli całkowite prawo do polityki. Dziewczyny podłegały wychowaniu spartańskiemu, aby były dobrymi żonami.

Dzieci spartańskie były poddawane :
- ćwiczeniom zbrojnym
- były hartowane
- wypowiadały się zwięźle - lakoniczna wypowiedź

Rada Starszych : Geruzja, składała się z Gerontów, 28 osób, które miały 60 lat i 2 królów. Posiadają inicjatywę ustawodawczą : projekty prawa, sądzili za nagorsze przestępstwa.
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T13:29:22+01:00
1.Mieszkanie w koszarach do osiągnięcia pełnoletności.
2.Karanie biczem.
3.surowa, wojskowa dyscyplina
4.koszarowo-wojskowy tryb życia
5.byli karmieni słabo po to, aby wykazywali się inicjatywą i pomysłowością – mieli kraść, aby być najedzonymi do syta.
6.Chłopców biczowano bezlitośnie, natomiast ci chcąc być godnymi i wytrzymałymi, często przy tym umierali bez sensu

Bo Sparta chciała mieć niezwyciężone i silne fizycznie wojsko.
20 3 20
2009-11-12T13:30:59+01:00
Po narodzinach były sądy nad noworodkami. Rada starszych decydowała o tym, czy dziecko będzie mogło żyć. Do 7 lat normalne dzieciństwo przy rodzicach. Od 7-12 lat były w koszarach, poddawane ćwiczeniom. Po 12 roku życia były całkowicie skoszarowane. Od 20-30 roku życia - osoba dorosła, ale żyje w koszarach lub w stadach. Po 30 roku życia mogli zakładać rodziny, dostawali w użytkowanie swoją ziemię. Mieszkali w domach rodzinnych, ale byli nadal związani z wojskiem. Po 60 roku życia nie byli żołnierzami. Od 60 roku życia mieli całkowite prawo do polityki. Dziewczyny podłegały wychowaniu spartańskiemu, aby były dobrymi żonami.

Dzieci spartańskie były poddawane :
- ćwiczeniom zbrojnym
- były hartowane
- wypowiadały się zwięźle - lakoniczna wypowiedź

Rada Starszych : Geruzja, składała się z Gerontów, 28 osób, które miały 60 lat i 2 królów. Posiadają inicjatywę ustawodawczą : projekty prawa, sądzili za nagorsze przestępstwa.
7 2 7