Odpowiedzi

2009-11-12T13:38:29+01:00
(x²-16/x²-2x+1):(x+4/x-1)=(x²-16/x²-2x+1)*(x-1/x+4)=((x-4)(x+4))/(x-1)²*(x-1/x+4)=po skróceniu zostaje=(x-4)/(x-1)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T14:10:25+01:00
X²-16/x²-2x+1):(x+4/x-1)=(x²-16/x²-2x+1)*(x-1/x+4)=((x-4)(x+4))/(x-1)²*(x-1/x+4)=((x-4)*(x+4)/(x-1)*(x-1))*((x-1)/(x+4))=(x-4)/(x-1)
2009-11-12T14:29:59+01:00
X²-16/x²-2x+1/x+4/x-x²=

(x⁴-16-2x+x+4x-x⁴)
=-----------------------=


3x-16
=_____