Odpowiedzi

2009-11-12T13:46:52+01:00
Treść twierdzenia
Trójkąt prostokątny o bokach a, b i c
Twierdzenie Pitagorasa

W dowolnym trójkącie prostokątnym suma kwadratów długości przyprostokątnych jest równa kwadratowi długości przeciwprostokątnej tego trójkąta.

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T13:47:27+01:00
W dowolnym trójkącie prostokątnym suma kwadratów długości przyprostokątnych jest równa kwadratowi długości przeciwprostokątnej tego trójkąta.

2009-11-12T13:51:36+01:00
To twierdzenie jest jednym z najbardziej przydatnych twierdzeń w całej matematyce: natysyj sobie rtójkat prostokatny-2 boki przylegające do kata prostego to przyprostokątne a ten naprzeciw kata prostego to przeciwprostokatna -twierdzenie to mówi,że suma kwadratów przyprostokatnych =kwadratowui przeciwprostokatnej tzn. jesli przyprostokatne nazwiesz a i b a przeciwprostokatna c to:a²+b²=c².czyli znając na 2 z tych boków obliczysz trzeci np. znasz 2 przyprostokatne jedna ma 3 cm a druga 4cm to wpisujesz to do wzotu :a²+b²=c² ,czyli 3²+4²=c² czyli 9+16=c² więc 25=c² i łatwo widzisz,że c=√25 czyli 5-pozdrawiam