Argon stanowi ok. 0,93% objętościowych powietrza.
Oblicz ile kilogramów powietrza należy poddać destylacji , aby otrzymać 1 m³ argonu ?
Przyjmij , że gęstość powietrza , w temperaturze 0⁰C i pod ciśnieniem 1013hPa , wynosi 1,293 kg na metr sześćnienny {m³}


pomóżcie ,, bo ja nie umiem ;\

2

Odpowiedzi

2009-11-12T14:03:27+01:00
0,93% - 1m³
100% - x m³
x=1m³*100%/0,93%=10000/93=~107,5m³
d=1,293kg/m³
d=m/v
m=dv
m=1,293 kg/m³*107,5m³=139kg
Odp:Trzeba poddać destylacji 139 kg powietrza, zeby ot5rzymac 1 m³ argonu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T17:06:28+01:00
Gęstość 1,293kg/m3
v-1m3
zawartość argonu- 0,93%
0,93%-1m3
100%-x
x=100%*1m3:0,93%=108m
1,293kg/m3*108m3=139,04kg