Odpowiedzi

2009-11-12T14:57:05+01:00
Genotyp kobiety: XDXd
genotyp mężczyzny: XDY
XD- allel dominujący waqrubkujacy normalne rozróżnianie barw
Xd-alle recesywny warunkujący daltonizm, ujawania się fenotypowo w układzie XdXd lub XdY.

XDXd x XDY
F1: XDXD, XDY, XDXd, XdY

jesli bedzie dziewczynka to będzie zdrowa na 100%, istenije 50% szans, że bedzie nosicielką daltonizmu. W przydpaku chłopców istniej 50%, że bedzie chory. Jesli chodzi o potomstwo ogolnie to istnieje 25% sznas, że bedzie chore czyli 75% sznas, że bedzie zdrowe.
jakby były jakieś pytanka proszę pisać!!!
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T14:59:53+01:00
Genotyp kobiety: XDXd
genotyp mężczyzny: XDY
XD- allel dominujący warunkujący normalne rozróżnianie barw
Xd - allel warunkujący daltonizm

XDXd * XDY
F1: XDXD, XDY, XDXd, XdY

jesli bedzie dziewczynka to będzie zdrowa na 100%, istenije 50% szans, że bedzie nosicielką daltonizmu. W przydpaku chłopców istniej 50%, że bedzie chory.