1) Puszka farby wystarcza na pomalowanie 5 m², a kosztuje 13 zł. Ile będzie kosztować pomalowanie 12 plansz reklamowych o kształcie koła o promienu 3 m?

2) Ile obrotów wykona każde z kół traktora na dystansie 13 km o wymiarach;
d1= 1,2 m d2= 30 cm.

Proszę o pomoc!
Dzięki :))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T14:26:47+01:00
Ad.1
12*pi r kwadrat
12*pi 3 kwadrat = 12 * 9 pi kwadrat = 108 m kwadratowych
108 m kwadratowych : 5 m kwadratowych = 21,6 m kwadratowych w przybliżeniu 22 m kwadratowe

22 m kwadratowe : 5 m kwadratowych = 4,4 puszki w przybliżeniu 5 puszek.
13*5 = 65 zł
Odp: Pomalowanie 12 plansz będzie kosztowało 65 zł

ad.2
s=13 km=13 000m
d1=1,2 m
L1= 2 *1,2 pi m = 2,4 pi m
d2=30 cm
L2= 2*30 pi cm = 60 pi cm = 0,6 m

jedno koło = 13 0000 : 24 = 5416 obrotów
drugie koło = 13 0000 : 6 = 21666 obrotów
1 5 1
2009-11-12T14:29:03+01:00
Pole kola9m2 1koło=1.9puszki farby 1.9x13=23.7*12plansz=284.4zł
2009-11-12T14:45:00+01:00
Bez znaków: pi - π, (2) - potęga 2, 1/2 - jedna druga

1) 1 puszka =5m2=13zł
P= pi r(2) = pi 3(2) = 9 pi = 9*3,14 = 28,26 m2
28,26*12 = 339,12
339,12:5=340:5=68 puszek
68*13zł= 884zł
odp: 884 zł
2) 1/2 d1=0,6m
1/2 d2= 0,15m
13km=13000m
2 pi r = 2 pi 0,6 = 1,2 pi = 1,2 * 3,14= 3,8m
2 pi r = 2 pi 0,15 = 0,3 pi = 0,3*3,14= 0,94 m
13000m:3,8m=3421,05 obrotu (1koło)
13000m:0,94m=13829,8 obrotu (2 koło)