Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T14:52:03+01:00
Rozpuszczalność równa 145 g oznacza, że w 100 g rozpuszczalnika (np. wody) można maksymalnie rozpuścić145 g substancji.

W naszym przypadku m subst. = 145 g
masa rozpuszcz. = 100 g
masa roztworu = 245g

Cp = 145 g * 100 % / 245 g ≈ 59,2 %

Pozdro)
2009-11-12T14:52:18+01:00
C% =ms:mr: * 100%

masa substancji - 145g.
masa rozpuszczalnika - 100g.
masa roztworu - ms + mrozp. = 145 + 100 = 245

C% = 145 : 245 * 100%
C% = 59,18%
2009-11-12T14:53:59+01:00
Masa substancji rozpuszczonej (ms) - 145g
Masa roztworu (ms) - 100g + 145g = 245g
Stężenie roztworu (Cp) = ms x 100% / mr
145g x 100% / 245g = ok. 60%