Jon wapniowy Ca+ różni się od atomu wapnia tym,że:
a) ma o 2 elektrony więcej niż atom,
b)ma w zewnętrznej powłoce 8 elektronów, a atom ma w zewnętrznej powłoce 2 elektrony,
c)ma w zewnętrznej powłoce 2 elektrony, a atom ma w zewnętrznej powłoce 8 elektronów,
d) jon ma więcej powłok elektronowych.

Która z inf. dotycząca izotopów nie jest prawdziwa:
a)atomy izotopów różnią się masą
b)izotopy mają różne liczby masowe
c)atomy izotopów zawierają takie same liczby cząstek elementarnych
d)atomy izotopów zawierają takie same liczby protonów w jądrze atomowym.



3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T14:57:15+01:00
Jon wapniowy Ca+ różni się od atomu wapnia tym,że:

a) ma o 2 elektrony więcej niż atom - nie, bo ma dwa mniej;

b)ma w zewnętrznej powłoce 8 elektronów, a atom ma w zewnętrznej powłoce 2 elektrony - prawda, atom pozbywając się dwóch elektronów odsłania bardziej wewnętrzną powłokę z 8 elektronami;

c)ma w zewnętrznej powłoce 2 elektrony, a atom ma w zewnętrznej powłoce 8 elektronów - nie!

d) jon ma więcej powłok elektronowych - nie, jon ma o jedną powłokę mniej.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Która z inf. dotycząca izotopów nie jest prawdziwa:

a)atomy izotopów różnią się masą - prawda;

b)izotopy mają różne liczby masowe - prawda, bo liczba ta zależy od liczby neutronów;

c)atomy izotopów zawierają takie same liczby cząstek elementarnych - nie, różnią się liczbą neutronów;

d)atomy izotopów zawierają takie same liczby protonów w jądrze atomowym - prawda, różnią się TYLKO liczbą neutronów.

Pozdro))

2009-11-12T15:19:06+01:00
Jon wapniowy Ca+ różni się od atomu wapnia tym,że ma w zewnętrznej powłoce 8 elektronów, a atom ma w zewnętrznej powłoce 2 elektrony.

atomy izotopów różnią się masą
2009-11-12T15:44:40+01:00
1.Jon wapniowy Ca⁺ różni się od atomu wapnia tym, że ma w zewnętrznej powłoce 8 elektronów, a atom ma w zewnętrznej powłoce 2 elektrony.

2. Która z inf. dotycząca izotopów nie jest prawdziwa:
atomy izotopów zawierają takie same liczby cząstek elementarnych, ponieważ izotopy są to odmiany pierwiastka różniące się liczbą neutronów.