1. Odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej:
a) skrzynka
b) dziewczynka
c) tablica
2. Dokończ sformułowanie :
Pełnie człowieczeństwa może osiągnąć ten kto:
- pozna .............
- nie odmówi ............
- odwzajemni ..............

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:10:53+01:00
A) skrzynka
M.skrzynka;skrzynki
D.skrzynki;skrzynek
C.skrzynce;skrzynkom
B.skrzynka;skrzynki
N.skrzynką;skrzynkami
Msc.skrzynce;skrzynkach
W.skrzynko!;skrzynki!
b) dziewczynka
M.dziewczynka;dziewczynki
D.dziewczynki;dziewczynek
C.dziewczynce;dziewczynkom
B.dziewczynka;dziewczynki
N.dziewczynką;dziewczynkami
Msc.dziewczynce;dziewczynkach
W.dziewczynko!;dziewczynki!
c) tablica
M.tablica;tablice
D.tablicy;tablic
C.tablicy;tablicom
B.tablica;tablice
N.tablicą;tablicami
Msc.tablicy;tablicach
W.tablico!;tablice!

Pełnie człowieczeństwa może osiągnąć ten kto:
- pozna świat
- nie odmówi pomocy
- odwzajemni miłość
1 5 1
2009-11-12T15:15:03+01:00
1.M.Skrzynka Skrzynki dziewczynka dziewczynki
D.skrzynki skrzynek dziewczynki dziewczynek
C.skrzynce skrzynkom dziewczynce dziewczynkom
B.Skrzynka skrzynki dziewczynka dziewczynki
N.skrzynką skrzynkami dziewczynce dziewczynkom
Msc.skrzynce skrzynkach dziewczynce dziewczynkach
W.skrzynko skrzynki dziewczynko dziewczynki

tablica tablice 2.pozna drugiego człowieka
tablic tablic nie odmówi pomocy
tablicy tablicom odwzajemni miłość
tablica tablice
tablicą tablicami
tablicy tablicach
tablico tablice