Odpowiedzi

2009-11-12T15:11:15+01:00
40g subst.---1000groztw.
m wody=1000g-40g=960g
x=960g
5 1 5
2009-11-12T15:11:33+01:00
No zadanie czysto logiczne...
Roztów = masa substancji + masa wody

Tutaj masz podane masę wody i masę roztworu. Analogicznie przekształcasz wzór i wychodzi ci
Masa wody = masa roztworu - masa substacji
1 kg = 1000g
1000g - 40 g = 960g
24 1 24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:12:54+01:00
Masa roztworu - 1kg = 1000g
Masa substancji rozpuszczonej - 40g
Masa rozpuszczalnika (wody) - 1000g - 40g = 960g

Odpowiedź: Użyto 960g wody.
14 4 14