Odpowiedzi

2009-11-12T15:18:34+01:00
X - jednostka podziału

108 cm^ = (5x+4x) *6 / 2
108 cm^ = 27 x^
108 cm = 27x
x = 4


Długość dłużej podstawy: 5x = 5*4 = 20 cm
Długość krótszej podstawy: 4x = 4*4 = 16 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:32:56+01:00
((a+b)*h):2=108
6(a+b)=216
a+b=36
5a+4b=36
5a + 4b = 9 części
36:9 = 4
5 * 4 = 20 = a
4 * 4 = 16 = b

w rombie prowadzimy przekątną z wierzchołka tworzącym kąt 120°. Powstają nam 2 trójkąty równoboczne ponieważ, przekątna dzieli kąt na 2 równe części. Korzystając ze wzoru na pole trójkąta równobocznego P = (a²√3)/4 więc:
P=2 * (5²√3)/4=(25√3)/2