Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:40:26+01:00
Miedz -> 78%*x
cynk -> 12%*x
nikiel -> (100 -78-12)% *x = 10%* x

12%x = 10%x +0,9
12x=10x+90
x=45

miedz-> 78%*45 = 35,1 kg
cynk -> 12%*45 = 5,4 kg
nikiel -> 10%*45 = 4,5 kg


Pozdrawiam! :)
2009-11-12T15:44:21+01:00
X- ilośc kg stopu

0,12x = 0,10x + 0,9 kg /-0,10x
0,02x= 0,9kg / *50
x= 45 kg

100% - 45kg
78% -x
x= 45*78/100
x= 35,1

Stop zawiera 35,1 kg miedzi

100% - 45kg
12% - x

x= 45*12/100
x= 5,4

stop zawiera 5,4 kg cynku

100% - 45
10% -x
x= 10*45/
x= 4,5
Stop zawiera 4,5 kg niklu
1 5 1