Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T15:35:29+01:00
10 cm -> 1:25000
2 cm -> 25000*5=125000 1:125000

Skoro w skali 1:25000 odległość na mapie wynosi 10 cm, to aby obliczyć w jakiej skali na drugiej mapie ta sama odległość byłaby równa 2 cm trzeba mianownik z pierwszej mapy pomnożyć razy 5.

2009-11-12T15:42:12+01:00
25000 w rzeczywistosci = 10 na mapie
x w rzeczywistości = 2 na mapie

i z proporcji

25000 * 2 = 10x
x = 5000

skala mapy to 1:5000