A)Dywan w kształcie prostokąta ma jeden bok długości 1, 7m, a drugi jest o 50cm krótszy. Ozdobne wykończenie 1m brzegu dywanu kosztuje 8zł. Ile złotych trzeba zapłacić za obszycie wszystkich brzegów dywanu?

b)Tata Darka ma 20m siatki ogrodzeniowej. Jakie wymiary w metrach, wyrażone liczbami naturalnymi, powinien mieć prostokątny warzywnik, aby można było ogrodzić tą sitką, oraz żeby jego pole było największe?

Proszę o szczegółowe obliczenia...;)

3

Odpowiedzi

2009-11-12T15:36:43+01:00
1,7m-50cm=170cm-50cm=120cm to jest ten drugi bok
1 m kosztuje wykonczenie 8zl

Ob =2x1,7=2x1,2=3,4=2,4=5,8
5,8m x 8zl =46,40 odptyle kosztuje wykoniczenie
4 4 4
2009-11-12T15:37:15+01:00
A)a=1,7m
b=1,7-0,5m=1,2m
Ob=(1,7m+1,2m)*2=5,8m
5,8*8zł=46,40zł

Trzeba zapłacić 46,40zl.

b)5m×5m
Bo pole będzie wynosić 25m², a jak będą wymiary np.4m×6m to pole pędzie mniejsze(24m²)
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T16:19:57+01:00
A)1,7m jeden bok
1,7m-0,50m=1,2m
1,2m drugi bok
1,7m*2+1,2m*2=3,4m+2,4m=5,8m
1m kosztuje 8zł
0,5m kosztuje 4zł
0,2m kosztuje 1,60zł
0,1m kosztuje 0,80zł
5*8zł+4zł+1,60zł+0,80zł=40zł+4zł+1,60zł+0,80zł=46,40zł

Odp.:Trzeba zapłacić 46,40zł za obszycie wszystkich boków dywanu.
4 4 4